Krátký přehled barevných provedení mopedů Stadion S11 včetně popisu povrchové úpravy dílů chromováním nebo zinkováním. Jednotlivé kusy mopedů se v závislosti na datumu výroby nebo místa určení v barevném provedení velmi odlišují. Vzájemně se liší i odstíny používaných barev, neboť na standardizaci odstínů nebyl ve výrobním závodě kladen důraz.
Mopedy se vyráběly v několika barvách, společným znakem bylo dvoubarevné provedení, kdy příslušnou barvu rámu s vidlicí vžy doplňovaly blatníky, nádrž, nosič zavazadel a kryt řetězu ve světle šedé barvě. První série mopedů nebyly nosičem zavazadel vybaveny vůbec, důvodem byla nedostatečná kapacita ve výrobě lisováním. U některých typů byl nosič v příslušné barvě rámu včetně exportní verze v metalické barvě. Držák světlometů byl převážně černý, pozdější série v šedé barvě. U exportního provedení byl chromovaný. Později byly v šedé barvě dodávány také hustilka a u zlepšeného provedení držák tachometru.
Standardní barevné provedení
Rám |
Béžová ? Modrozelená Světlemodrá Modrá Červená Hnědá Fialová |
||||
Blatníky a vzpěry |
Šedá | ||||
Držák světlometu |
Černá |
Chromované díly
Světlomet Daimon – S11
Řídítka včetně vřetena, podložky, misek řízení a matice
Výztuhy předního blatníku
Konce os kol
Ráfky ocelové
Ramena šlapek
Výfukové koleno, tlumič výfuku
Zinkované díly
Rám sedla včetně všech součástí a sedlové trubky – S11
Rozeta
Objímka, držák výfuku
Napínáky zadního kola
Dráty kol s maticemi
Páčky klíčů brzd, páka a táhlo zadní brzdy
Součástky os kol (matice, podložky, distanční díly)
Záchyt reakce zadní brzdy
Dekompresor, páčka dekompresoru
Vahadla přední vidlice
Ostatní barevné díly
K šedé stříkané barvě ladily i rukojeti řidítek z šedého plastu, kryt nosiče zavazadel taktéž ze světlého plastu a potah sedadla z šedé pěnové gumy. První série mopedů měly také šedé plastové šlapátka.
Barevné provedení u exportní verze Luxe
Rám |
Metalická červená Metalická červenofialová Metalická modrá Metalická zelená Metalická zlatá |
Blatníky |
Chromováno |
Čísla odstínů
Čísla odstínů v tabulce jsou doporučené barvy, zdrojem jsou informace z literatury a diskuzních fór na internetu.
Především u odstínů RAL neexistuje přesný převod.
Odstín | Jiný používaný název | ČSN | RAL | Poznámka | |
Šedá |
Sc6 Bílá slonovinová Šedá světlá |
103 | 1003 |
7032 7035 |
|
Béžová |
2124 | ||||
Modrozelená |
Zelená mentolová Tyrkysová zelená |
17 | 5135 | Škoda atlantic green 5260 | |
Světlemodrá |
Světlemodrá mopedová | 5012 |
J3-J1726 STR Fiat 404 (fa. Galax) |
||
Modrá |
4550 | ||||
Červená |
Červená karmínová Višňová tmavá Barva Jawa bordó |
9 | 8850 |
3004 3003 |
|
Hnědá |
Kávová | 8003 | |||
Fialová |
Fialová mopedová |
4001 4005 |
do konce r. 1958 |
Nádrž paliva
Nádrž byla převážně dvoubarevná. Základní barvou byla šedá, doplněná pruhem v horní části nádrže dle barvy rámu. Nádřže u exportních sérií byly chromovány, taktéž s pruhem v metalické barvě. Mopedy z pozdější série měly nádrže jednobarevné bez středového barevného pruhu, doplněné příčně nalepenou samolepkou s nápisem Stadion.
Pruh je široký v horní části nádrže 7 cm, ve střední 6,5 cm a v dolní 6 cm.
Rozhraní barev bylo doplněno barevnou linkou šíře 3 mm (údaj z knihy Československé mopedy, na nádrži, kterou jsem nafotil je linka široká 1-2 mm). Používala se v barvách černá, červená a zlatá.