Mopedklan Mnichovo Hradiště

I Bůh jezdí na mopedu

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Home O mopedech Popis součástí a údržba Karburátor Jikov 2912 M (Stadion S11)

Karburátor Jikov 2912 M (Stadion S11)

Tisk PDF

Popis

Karburátor JIKOV 2912 M "vajíčko" je přírubový, monoblokové konstrukce. Průměr difuzéru je 12 mm. Hlavní tryka má průtočnost 45 (podle ČSN), odpovídající hodnota podle čísla Solex je 52. Čistič vzduchu je uložen ve spodní části odlitku plovákové komory a chráněn proti vnějšímu znečištění. Karburátor je vodotěsně uložen do horní části motorové skříně, čímž přispívá k elegantnímu tvaru motoru Jawa 50. Motor má odpadový kanálek z prostoru pod karburátorem, kterým se odvádí přeteklý benzín (palivo). Kanálek vyúsťuje v trubičku na spodku motorové skříně.

Seznam součástí

Přehled dílů
Pol. Název ks
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Karburátor PAL Jikov 2912 s čističem, Ø 35

Těleso čističe vzduchu kompletní
Šroub M 4
Těsnění
Vedení lanka
Kolík
Tryska
Pružina šoupátka
Šoupátko
Jehla
Pojistka
Plovák kompletní
Plnící kolík
Pružina
Závlačka

Těsnění karburátoru

Matice
Šoupátková komora


Víko šoupátkové komory
1

1
3
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

1

1
1


1

Údržba a opravy

Demontáž a montáž

Zavřeme palivový kohout, odpojíme přívod paliva u víka karburátoru, povolíme matičky zavrtaných šroubů příruby karburátoru, povolíme víčko šoupátkové komory (prsty), karburátor vyvlékneme ze svorníků šroubů.
Při montáži postupujeme opačně.

Čištění vzduchového čističe

Seřízení lanka karburátoru

Časem se zvětší vůle na otočné rukojeti plynu, což má vliv na seřízení otáček motoru pro běh naprázdno (volnoběh), provozní a maximální výkon motoru. Vůle vzhledem k bowdenové spirále má být asi 2 mm. Seřízení proveďte stavěcím šroubkem na víčku šoupátkové komory.

Seřízení volnoběhu

Čištění karburátoru

Čištění odtokového kanálku

Motor má odpadový kanálek z prostoru pod karburátorem, kterým se odvádí přeteklý benzín (palivo). Kanálek vyúsťuje v trubičku na spodku motorové skříně. V provozu může dojít k znečištění spodku skříně a ucpání tohoto kanálku. Kanál nutno kontrolovat při čištění mopedu a otvor při vyústění odtokové trubičky čas od času pročistit.

více viz. manuály k S11

Aktualizováno Neděle, 12 Říjen 2008 08:47  

Přidat komentář