Popis
Karburátor JIKOV 2912 M "vajíčko" je přírubový, monoblokové konstrukce. Průměr difuzéru je 12 mm. Hlavní tryka má průtočnost 45 (podle ČSN), odpovídající hodnota podle čísla Solex je 52. Čistič vzduchu je uložen ve spodní části odlitku plovákové komory a chráněn proti vnějšímu znečištění. Karburátor je vodotěsně uložen do horní části motorové skříně, čímž přispívá k elegantnímu tvaru motoru Jawa 50. Motor má odpadový kanálek z prostoru pod karburátorem, kterým se odvádí přeteklý benzín (palivo). Kanálek vyúsťuje v trubičku na spodku motorové skříně.
Seznam součástí
Pol. | Název | ks |
---|---|---|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |
Karburátor PAL Jikov 2912 s čističem, Ø 35 Těleso čističe vzduchu kompletní Šroub M 4 Těsnění Vedení lanka Kolík Tryska Pružina šoupátka Šoupátko Jehla Pojistka Plovák kompletní Plnící kolík Pružina Závlačka Těsnění karburátoru Matice Šoupátková komora Víko šoupátkové komory |
1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 |
Údržba a opravy
Demontáž a montáž
Zavřeme palivový kohout, odpojíme přívod paliva u víka karburátoru, povolíme matičky zavrtaných šroubů příruby karburátoru, povolíme víčko šoupátkové komory (prsty), karburátor vyvlékneme ze svorníků šroubů.
Při montáži postupujeme opačně.
Čištění vzduchového čističe
Seřízení lanka karburátoru
Časem se zvětší vůle na otočné rukojeti plynu, což má vliv na seřízení otáček motoru pro běh naprázdno (volnoběh), provozní a maximální výkon motoru. Vůle vzhledem k bowdenové spirále má být asi 2 mm. Seřízení proveďte stavěcím šroubkem na víčku šoupátkové komory.
Seřízení volnoběhu
Čištění karburátoru
Čištění odtokového kanálku
Motor má odpadový kanálek z prostoru pod karburátorem, kterým se odvádí přeteklý benzín (palivo). Kanálek vyúsťuje v trubičku na spodku motorové skříně. V provozu může dojít k znečištění spodku skříně a ucpání tohoto kanálku. Kanál nutno kontrolovat při čištění mopedu a otvor při vyústění odtokové trubičky čas od času pročistit.
více viz. manuály k S11